zaterdag 6 september 2014

Birthday Wishes



Goedemorgen allemaal,

Gisteren was ik weer aan de beurt om een creatie te laten zien op het blog van Copic Marker Benelux.

Een tijdje geleden heb ik hier een tutorial gemaakt over verschillende kleuren rood. Voor wie deze gemist heeft is HIER de link.

Nu lagen deze bloemen op mijn tafel en werd het echt tijd om er eens mee aan de slag te gaan. Dat viel nog niet mee... 7 rode losse bloemen! En dan? 


Voor ik laat zien wat ik ermee heb gemaakt, zal ik eerst eens iets meer vertellen over mijn papierkeus en kleurwijze. 

Momenteel werk ik het liefst met Perfect Colouring Paper. Ik vind het fijn papier om op te stempelen, te printen en last but not least om op te kleuren:-) 
Voor de bloemen heb ik gekozen om vanuit het midden naar buiten te werken. En dan van de lichtste nummer naar de donkerste en weer terug naar de lichtste. Zo wordt het midden het donkerst en de randen blijven het lichtst. Ik heb ze gestempeld, ingekleurd en toen uitgeknipt. Zo kon ik lekker met mijn copic's over de randen gaan met inkleuren voor een zo mooi mogelijk resultaat. De kleurnummers kun je vinden bij de link naar mijn tutorial.

Deze bloemen waren al ingekleurd, maar vanaf nu zal ik jullie wat meer informatie geven over mijn inkleur proces, misschien hebben jullie er iets aan!

Dan nu toch echt mijn creatie met de bloemen. Zeg maar creatie's, want ik heb er twee kaarten mee gemaakt!


Met een stencil van Dutch Doobadoo heb ik een stukje muur 'gemetseld' met Aleene's true snow pasta. Ook het honingraad structuur is gemaakt met een stencil van dat zelfde merk. Alléén nu met behulp van Versamark inkt en twee kleuren Panpastel: Light Gold en Permanent red tint. In de hoek een klein tekststempeltje van Eline's Words.


En dit is de tweede kaart, hetzelfde maar toch anders.


Ook nu een stukje muur, maar deze keer een gekleurd achtergrondje gemaakt met Distress Inkt. Ik wilde mijn airbrush voor de copic's gebruiken, maar mijn luchtflesje bleek leeg. Ik heb de kleuren Old paper en Worm lipstick door elkaar geblend.  In het midden van de bloemen heb ik met een acrylverf pen witte stippen gezet en nu springt de kern van de bloem er nog meer uit vind ik. En ook hier een tekstje van een stempelsheet van Eline's Words. 


Morgen ben ik er weer, maar dan met de spreuk van de week bij Cards & Scrap Challenge blog.
Fijne zaterdag allemaal.



Geen opmerkingen: